Infoblad Stadiontrial – 2008
Generelt:
· Lør. 25. okt. 2008 arrangeres Stadiontrial av Vestkant Trial på området ved Sandgotneskole og Vestkanten. Fremmøte kl. 09.00.
· Nivået og rammen rundt samlingen er beregnet heller artig enn ”ramme alvor”.
· Stadiontrial kjøres etter Indoor Trial regler for prikkbelastning. Se Oversikt Prikkbelastning Stadiontrial 2008.
· Det skal kjøres alle klasser: E, A, B, C, D, Veteran (Trim) og Rekrutt.
· Premiering: deltakerpremier + 1.2.3 i klassene E. A. B. C. D. V.
Løypa:
· Det skal bygges 8-10 seksjoner.
· Hver seksjon lages med 2 eller 3 spor: et for klassene B-A-E, et for klassene D-C og evt. et for Rekrutt. Veteranklassen kan melde seg på i valgfritt spor. OBS: ikke alle seksjonene skal kjøres av Rekrutt.
· Seksjonene er bygget med en start port og en slutt port (kjegler).
· Hver seksjon vil ha en instruks som forklarer hvordan seksjonen skal kjøres. For eksempel: ”du skal kjøre over første røret, langs de 2 neste rør (et hjul i bakken = 5) og så over siste rør.”, eller ” EAB skal kjøre over stillaset på det høyeste nivå. CD skal kjøre over stillaset på det laveste nivå”. Instruksene vil bli delt ut til førerne før start.
· Førerne får en maks tid på 60 sekunder i hver seksjon.
· Det skal kjøres 4 runder.
Start:
· Det blir felles start for alle.
· Deltakerne starter i den seksjon de selv vil, alle runder.
· Det er ikke krav til å kjøre seksjonene i stigende rekkefølger i noen av rundene.
· Kjøretid skal være 3 timer med 20 min. respittid (1 prikk pr minutt brukt av respittiden).
Tidsskjema:
10.00 Maskinkontroll
10.45 Førermøtet
11.00 Start
Ca.14.00 Premiering
Diverse opplysning:
Stadiontrial er lagt opp som et klubbløp for alle.
Nærmeste lege er på Vestkanten.
Alle må parkere på skoleplassen da banen er full av seksjoner. Og alle oppfordres til å spasere opp på banen med syklene da det er forbudt og kjøre på asfalten.
ALLE foreldre oppfordres til å passe på ALLE kjørerne da det vil bli trangt på banen.
ALLE FØRERE OPPFODRES TIL Å VISE HENSYN TIL HVERANDRE, SÅ UNNGÅR VI UHELL.
Ingen kommentarer
RSS feed for comments on this post.