des
28
2008
--

Så prikkene hagler

Tabbevideo


Une vidéo qui va faire mal from Photo by Sergio on Vimeo

Written by Arve Asheim in: Klubben |
des
23
2008
--

Trialkalender 2009

Nå med terminliste!

I år er det et nytt system. Jeg har lastet den opp til Lulu, de trykker den etter bestilling. Hver kalender koster $16, da blir det litt over $2 til klubben for hver kalender.

Jeg har selv ikke bestilt noen enda, men har sett den på skjermen og er veldig fornøyd.

Klikk her:
Kjøp denne kalenderen på Lulu!

Written by Arve Asheim in: Klubben |
des
22
2008
--

Romhjulsløpet flyttet til 10. januar

Det er ikke mer enn 8 deltagere nå 5 dager før løpet så vi er dessverre nødt til å avlyse selve løpet og sette det opp igjen 10. januar 2009.

Påmeldingene som allerede er kommet inn kan bare stå, de vil gjelde den 10. januar. Hvis det er noen som ikke kan komme 10/1 kan de sende epost til meg.

Det  blir folk tilstede 27. desember for å teste ut seksjonene, dømming og poengsetting. Så det er bare å komme om dere var påmeldt eller ikke, på Eikås er dørene alltid åpne!

Written by Arve Asheim in: Klubben,Løp |
des
20
2008
--

Bilder fra Hallen

Erik skriver:

  • Ny, flott steinseksjon inne i hallen! Stor takk til Ole Gunnar som står for det meste!
  • Dugnad, klargjøring til hall løp.
  • Juleavslutning med Gløgg og pepperkaker.

Også noen fine bilder på VKT sin side: http://www.vestkant-trial.no

dsc00566.JPG

dsc00568.JPG

Written by Arve Asheim in: Klubben |
des
20
2008
--

Romhjulsløp

Det blir ikke noe løp hvis ingen melder seg på. Jeg må ha minst 10 til søndag klokken 23:59:59. Dobbelt og trippeltregistreringer teller som en …

Eller tror dere dere skal få slippe å kjøre løp nå i vinter ved å skylde på familiebesøk og sånn? Da utsetter vi bare løpet til andre helgen i januar. FOR DERE SKAL KJØRE DET!

Sånn, da fortsetter jeg å spikke pinnekjøtt!

God Jul folkens, det har vært et flott år! Meld dere på og gjør året fullkomment!

Forresten, etter løpet kommer jeg til å oppgradere systemet her, skifte farge til sort skrift på hvitt, styret i NMK Bergen hevder at det er desidert vanskeligst å lese hvitt på sort. I tillegg er jeg lysten på et nytt design.

Da fortsetter jeg å pinne spekekjøtt!

Written by Arve Asheim in: Klubben,Løp |
des
20
2008
--

Mørkekjøringsvaktliste våren 2009

Uke 2 Vakt Tlf Sender melding til Tid Kommentarer:
Man 5 jan Eriksen 98434991 90131354 17:45
Tir 6 jan Andersen 90131354 92695688 17:45
Ons 7 jan Asheim 92695688 98056228 17:45
Tor 8 jan Torvund/Peder 98056228 99715045 17:45
Uke 3 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 12 jan Arnetvedt 99715045 97675165 17:45
Tir 13 jan Hagsæter 97675165 93438727 17:45
Ons 14 jan Tuft 93438727 47903347 17:45
Tor 15 jan Nilsen 47903347 98434991 17:45
Uke 4 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 19 jan Eriksen 98434991 45862292 17:45
Tir 20 jan Hernar 45862292 98056228 17:45
Ons 21 jan Torvund/Peder 98056228 90131354 17:45
Tor 22 jan Andersen 90131354 45265117 17:45
Uke 5 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 26 jan Vedå 45265117 95211341 17:45
Tir 27 jan Orteig 95211341 92695688 17:45
Ons 28 jan Asheim 92695688 98056228 17:45
Tor 29 jan Torvund/Peder 98056228 90131354 17:45
Uke 6 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 2 feb Andersen 90131354 98434991 17:45
Tir 3 feb Eriksen 98434991 92695688 17:45
Ons 4 feb Asheim 92695688 45862292 17:45
Tor 5 feb Hernar 45862292 99715045 17:45
Uke 7 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 9 feb Arnetvedt 99715045 93438727 17:45
Tir 10 feb Tuft 93438727 47903347 17:45
Ons 11 feb Nilsen 47903347 45265117 17:45
Tor 12 feb Vedå 45265117 92695688 17:45
Uke 8 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 16 feb Asheim 92695688 99715045 17:45
Tir 17 feb Arnetvedt 99715045 95211341 17:45
Ons 18 feb Orteig 95211341 45862292 17:45
Tor 19 feb Hernar 45862292 45265117 17:45
Uke 9 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 23 feb Vedå 45265117 98056228 17:45
Tir 24 feb Torvund/Peder 98056228 99715045 17:45
Ons 25 feb Arnetvedt 99715045 97675165 17:45
Tor 26 feb Hagsæter 97675165 92695688 17:45
Uke 10 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 2 mars Asheim 92695688 93438727 18:45 OBS Ny tid!
Tir 3 mars Tuft 93438727 47903347 18:45 OBS Ny tid!
Ons 4 mars Nilsen 47903347 90131354 18:45 OBS Ny tid!
Tor 5 mars Andersen 90131354 98056228 18:45 OBS Ny tid!
Uke 11 Vakt Tlf Sender melding til Tid
Man 9 mars Torvund/Peder 98056228 98434991 18:45
Tir 10 mars Eriksen 98434991 95211341 18:45
Ons 11 mars Orteig 95211341 45265117 18:45
Tor 12 mars Vedå 45265117 18:45
Written by Arve Asheim in: Klubben,Vaktlister |
des
12
2008
--

Innbydelse til Etterhjulsløp på Eikås 10/1

image

Klubbene i Bergen vil arrangere RomEtterhjulsløp i Hallen på Eikås 27.1210/1.

  • Dette er et lukket løp for alle deltagere som kjører i HC Cup.

  • Det kjøres 2 spor, AB og C og det kjøres etter indoor regler for prikkbelastning.

  • Dette er ment å være et artig løp/sosial happening og er ikke »ramme alvor».

  • Se infoblad her.

  • Se prikkregler her.

  • Startavgift kr 100.

  • Påmeldingsfrist 20.12.image

  • Påmelding her.

  • Se hvem andre som kommer her.

Written by Arve Asheim in: Klubben |
des
12
2008
--

Infoblad Romhjultrial – 2008

Generelt:

  • Lør. 27. des. 2008 arrangeres Romhjulstrial på området ved Eikås Motorsenter.
  • Påmelding skjer via NMK Bergen Trial sin nettside eller hver klubbens egen nettside. Påmelding er Kr.100 med dobbelt startavgift ved etteranmelding.
  • Påmeldingsfrist er 20.des. 2008.
  • Fremøte kl. 0830. Start kl. 1100. Slutt ca. kl. 1500.
  • Nivået og rammen rundt samlingen er beregnet heller artig enn ”ramme alvor”.
  • Romhjulstrial kjøres etter Indoor Trial regler for prikkbelastning. Se vedlegg: Oversikt Prikkbelastning Romhjultrial 2008.
  • Opplegget skal også være ganske lik Indoor Trial med en kvalifisering og en finale.
  • Kvaliken kjøres av alle de inviterte kjørere. Ut fra resultatet til Kvaliken, skal 1. og 2. plass fra hver klasse være med i Finalen.

Deltakere:

  • Alle kjørere fra alle klassene i kretsen er invitert til å delta. OBS. det vil bli seksjoner som ikke er "kjørbar", dvs: krever at føreren kan stoppe og flytte hjul (trikse), samt kjøre kanter fra stillestående.
  • Det skal kjøres 2 klasser: EAB (består av Elite, A og B kjørere) og C (består av C kjørere). OBS: Det er opp til de enkelte hvis en D-kjører vil melde seg inn i C klassen eller en C-kjører vil melde seg inn i EAB klassen, men legg merke til nivået!
  • Finalen kjøres av de 2 beste førerene fra de 2 klassene.

Løypa:

  • Det skal bygges 6 seksjoner.
  • Seksjonenes vanskelighetsgrad vil variere fra lett B til vanskelig A nivå.
  • Hver seksjon lages med 2 spor: en for kl. EAB og en for kl. C.
  • Seksjonene skal bygges med en start port og en slutt port (kjegler) nede på bakken.
  • Hver seksjon vil ha en instruks som forklarer hvordan seksjonen skal kjøres. For eksempel: ” kjør over den første jernbanesville, langs de 2 neste (et hjul i bakken = 5) og så over siste sville.” Instruksene vil bli delt ut til førerne før start.
  • Av hensyn til plass blir seksjonene ganske kort med kun 1-3 momenter – og blir dermed ganske fort å kjøre.
  • Seksjonene kan bli endret fra Kvaliken til Finalen.

Kvalik:

  • Kvaliken kjøres på samme måte som ved kvalifiseringen til VM i Indoor Trial, dvs:
  • Det kjøres 2 runder. Dvs: alle førerne skal kjøre alle seksjonene 2 ganger.
  • Av hensyn til plass og ventilasjon, vil kun 2 sykler være i aksjon samtidig. Førerne deles dermed i 2 grupper samtidig som seksjonene deles i 2 grupper – mest sannsynlig: 1-2-3, og 4-5-6.
  • Én fører om gangen skal kjøre alle seksjonene i seksjonsgruppen før neste fører skal kjøre.
  • Førerne får en Max Tid på 2 minutter for å kjøre alle seksjonene i seksjonsgruppen. Det anvendes 1 straffeprikk pr. påbegynt 30s periode ut over Max Tid.
  • Alle seksjonene i seksjonsgruppen kjøres i et, dvs. i utgangspunkt uten å stoppe opp mellom seksjonene, men førerne har lov å stoppe hvis de vil – klokken går!
  • Etter alle førerne i begge førergruppene har kjørt alle seksjonene i sin seksjonsgruppe, skal det byttes slik at den andre seksjonsgruppen kan kjøres.
  • Etter alle førere har kjørt første runde på alle seksjonene kjøres andre runde.
  • Prikkene noteres for hver seksjon.
  • Startrekkefølge for første runde bestemmes ved plassering fra HCup sammenlagt.
  • Startrekkefølge for andre runde blir det motsatte av plasseringen fra 1. runde.
  • Forbrukt tid for hver seksjonsgruppe og hver runde måles og summeres til Totaltid.
  • I tilfellet lik antall prikker og lik antal nuller, etc, rangeres de med minst Totaltid foran.
  • Det er ikke anledning til å inspisere seksjonene under Kvalikken.

Finale:

  • Finalen kjøres på samme måte som ved finalen i VM i Indoor Trial, dvs.
  • Alle finalister kjører samme seksjon før alle går videre til neste.
  • Seksjonene kjøres bare 1 gang.
  • Startrekkefølgen for første seksjon er motsatt av plassering fra Kvaliken.
  • Startrekkefølgen for andre seksjon er det motsatte av plassering så langt.
  • Det skal anvendes 30s. tidsbegrensning i seksjonene. Førerne får 1 straffeprikk pr. påbegynt 30s periode ut over tidsbegrensningen.
  • Raceoff kjøres også på samme måte som ved finalen i VM i Indoor Trial, dvs.
  • Førerne i Raceoff får prikker på vanlig prikkbelastning pluss 1 prikk til den som taper kappløpet.
  • I Raceoff blir det 2 forsøk rett etter hverandre for hvert par. Ved andre forsøk byttes banen slik at alle har kjørt på begge "sider" – av rettferdighetsgrunner.

Viktige opplysninger for oppvarning og trening:

  • Det er anledning å prøvekjøre seksjonene før løpets start – se tidsplan. Dette gjøres av både sikkerhetsmessige grunner og for å være mer rettferdig mot de som må begynne først. Det er kun anledning for noen få sykler å prøvekjøre om gangen, så regn med å måtte stå i kø.
  • Mens en fører venter på tur, både under prøvekjøring og selve løp, er det tillat med oppvarming/trening på treningsområdet, men husk å være på plass når det er din tur.
  • Viktige opplysninger for både Kvalik og Finalen:
  • Førerne må være klar til å kjøre når det er deres tur – dvs. med en gang forrige kjøreren er ferdig.
  • All besiktigelse av seksjonene må gjøres før start. Det anvendes prikkbelastning ved sen start som ved sen slutt.
  • Av sikkerhetsmessige grunner, f.eks. etter et stygt fall, får alle førere 5 minutter ”mekketid” eller ”pustetid”, uten straff, hvis det trengs. Dette må søkes til stevnelederen ved hvert enkelt tilfelle. Tidsforbruk utover disse 5 min. straffes med 1 straffeprikk pr påbegynt 30s periode inntil ytterlige 5 min er brukt. Da er vedkommende disket.

Tidsplan

0900 Fremmøte på Eikås Trialområde, registrering ved sekretariat (signering av Påmeldingsskjemaet). Inspeksjon til fots av seksjonene tillatt. Trening/oppvarming tillatt i treningsområdet, OBS: ikke i hallen.
0930-1000 Maskinkontroll
1000-1030 Prøvekjøring tillatt i seksjonene
1030 Førermøtet – for alle deltakerne og funksjonærene
1045 Defilering – for alle deltakerne og funksjonærene
1100 Start Kvaliken: 1. mann begynner, andre mann gjør seg klar
ca. 1300 Slutt Kvaliken
senest 1310 Godkjente resultater henges opp med navnene på finalistene. Inspeksjon til fots av Finale seksjonene tillatt kun for finalistene.
Seksjonene gjøres klar til Finale.
1330 Start Finale
ca. 1400 Raceoff
ca. 1430 Premiering begge klasser
Written by Arve Asheim in: Klubben |
des
12
2008
--

Oversikt Prikkbelastning Romhjulstrial 2008

Prikker Feil og annet
0 prikker Feilfri kjøring
0 prikker Sykkelen stopper eller flytter sideveis eller bakover
1 prikk For hver 30 sekund periode mer enn angitt tid i seksjonen
1 prikk For hver 30 sekund periode sent til start
1 prikk 1 foting eller lening
2 prikker 2 fotinger eller leninger
3 prikker 3 eller 4 fotinger eller leninger
5 prikker 5 eller flere fotinger eller leninger
5 prikker Føreren foter mens sykkelen flytter bakover
5 prikker Føreren faller eller går av sykkelen (f.eks.: begge ben i bakken på samme side av sykkelen eller bakom sykkelens bakaksel)
5 prikker Styreenden går i bakken
5 prikker Å kjøre over markeringsbånd
5 prikker Å kjøre på feil side av seksjonsmerking (piling)
5 prikker Å skade eller velte seksjonsmerking
5 prikker Sykkelen kjører i en komplett sirkel – ellers er kryssing av spor tillatt
5 prikker Å motta hjelp
5 prikker Å slippe styret mens du står stille og foter
5 prikker Motorstopp mens sykkelen står stille og føreren foter eller en del av sykkellen untatt dekkene berører bakken
5 prikker Bakhjulet går gjennom en port før forhjulet
5 prikker Forakselen går ut seksjonstart
Gulkort Å endre seksjonens vanskelighetsgrad
Gulkort Uhøflig opptreden overfor seksjonsdommer eller andre funksjonærer

OBS. 1-2 gulkort = kan gi bot 3 gulkort = disket

Definisjoner:

Føreren foter eller lener: skjer hvis en hvilken som helst del av føreren tar i bakken eller lener seg mot noe (unntatt når tåen eller helen fortsatt er på fothvileren), uansett om sykkellen er i bevegelse eller ikke.

Sykkelen lener: skjer hvis en hvilken som helst del av sykkellen, unntatt bunnplaten, motordeksler, fotpinnene og dekkene, lener seg mot noe mens sykkellen står i ro og motoren går.

Rød tekst = annerledes enn de vanlige utendørsreglene

Written by Arve Asheim in: Klubben |
des
10
2008
--

NYE KLUBBSYKLER!

Da har vi i klubben gått til innkjøp av 2 styk nye BETA EVO 80cc (Senior), som er en ny modell fra Beta. Se info om sykkelen her: http://www.motorsyklisten.no/trial.htm
Syklene ble levert i dag. Se bilder.

DSC00558
Med disse 2 nye syklene skal vi være godt rustet til å ta imot mange nye rekrutter når våren kommer. Vi satser på god rekruttering i året som kommer også.
De 2 Beta Rev 80 2006 modellene vi har i klubben i dag skal selges til medlemer som ikke har fått kjøpt seg sykkel enda.

DSC00559

DSC00560
Mvh Erik

Written by Arve Asheim in: Klubben |

Powered by WordPress. Theme: TheBuckmaker. PHP Resources, Nebeneinkommen